Vienas iš svarbiausių saugumo faktorių kelyje – padangos.  Žieminės arba vasarinės – išsirinkti atrodo labai paprasta, tačiau, kai ateina pirkimo metas, paprastai kyla labai daug klausimų. Renkantis tinkamas padangas, svarbu atkreipti dėmesį į padangų gamintoją. Žinomi gamintojai kasmet padangų tobulinimui išleidžia milžiniškas pinigų sumas, todėl padangų gamybos technologija sparčiai tobulėja. Kartu su technologija, tobulėja ir padangų charakteristikos. Naujas padangas pagal jų kainas, galima skirstyti į tris klases :

  • Premium
  • Vidutinė
  • Ekonominė

Padangų žymėjimas ir parametrai

Naujos padangos yra žymimos standartiniu ženklinimu, kuris informuoja pirkėją apie ypatybes ir tinkamumą tam tikromis vairavimo sąlygomis. Jeigu nerandate šio žymėjimo, nerekomenduojame pirkti tokių padangų, didelė tikimybė, kad padangos yra nesertifikuotos ir gali būti nesaugios.  Padangų kokybę ir atitikimą Jūsų poreikiams galima nuspręsti pagal šiuos parametrus, nurodytus prie kiekvieno padangų modelio.

Sukibimas su šlapia kelio danga

Kodėl tai yra svarbu?

Kiekvienas vairuotojas žino, kad kelio sąlygos gali keistis greitai ir netikėtai, o šlapia kelio danga yra pavojinga, nes automobilio valdymas stipriai pablogėja, dažniausiai ir matomumas taip pat. Taigi šis rodiklis leidžia jums suprasti, kaip keičiasi padangų sukibimo su keliu savybės keičiantis kelio dangai.

Skirtumas tarp A ir G lygio sukibimo yra didžiulis – net apie 18m stabdymo atstumo šlapia kelio danga.

Tiesa, geras sukibimas reiškia didesnį pasipriešinimą, todėl sunku suderinti ekonomiją su geru sukibimu, ypač naudojant vidutinės ir ekonominės klasės padangas. Todėl, perkant pigesnes padangas, tenka dažnai rinktis, kuris dalykas Jums yra svarbesnis – ekonomija ar geras valdymas.

O čia Premium klasės padangos ir suspindi- dėka naujausių gumos mišinių, šios padangos turi mažą riedėjimo pasipriešinimą (kuro ekonomija, padangų dėvėjimasis) ir gerą sukibimą su įvairiomis dangomis.

Degalų suvartojamas

Kiekvienos padangos ekonomijos lygis yra įvertinamas skalėje nuo A iki G (A yra ekonomiškiausia).

Netgi 20% kuro sąnaudų priklauso nuo padangų tipo, todėl šis punktas sudaro tikrai nemažą įtaką jūsų kelionių išlaidoms.

Aukščiausios ekonomijos klasės padangos pasižymi mažiausiu pasipriešinimu su kelio danga. Ši rūšis yra ne tik pati ekonomiškiausia, tačiau ir ekologiškiausia.

G klasės padangos dažniausiai turi didesnį, retesnį protektorių geresniam pravažumui. Šio lygio padangos sukuria didelį

pasipriešinimą su kelio danga riedant bei visiškai nepasižymi ekologija.

Triukšmo lygis

Visiems gerai žinoma, kad labai triukšmingos yra dygliuotos padangos. Tačiau ir įprastų padangų triukšmo lygis yra įvertinamas.

Triukšmo lygis yra vertinamas pagal tris skirtingus lygius (trys bangos prie garsiakalbio ikonos). Taip pat yra parašomas tikslus skleidžiamo garso lygis decibelais.

Trečio lygio (su trimis garso bangomis) padangų keliamas triukšmas gali būti net keturis kartus triukšmingesnis nei pirmo lygio (su viena garso banga)!

Dažniausiai triukšmingos padangos yra visureigiams bei sunkvežimiams.

Padangos ženklinimas

 

Padangų tipai

Norint saugiai važinėtis, būtina padangas keisti pagal sezoną. Padangos skirstomos į tris pagrindinius tipus, kurie priklausomi nuo sezoniškumo, kuomet padangos tinkamos naudoti. Vasaros sezonui, kada oro temperatūra yra didesnė nei 10°C ir dominuoja sausi orai, naudojamos vasarinės padangos. Jos tinkamiausios naudoti ant sausos kelio dangos. Esant šlapiai kelio dangai, tokios padangos praranda dalį savo techninių savybių, todėl lietingose vietovėse rekomenduojamos padangos, skirtos šlapiai kelio dangai ir turinčios protektorių, padedantį išstumti vandenį iš po padangų. Vasarinių padangų guma, oro temperatūrai nukritus žemiau 10°C, netenka savo savybių, tampa kietesnė ir nebe tokia saugi naudoti.

Žieminių padangų guma pritaikyta žemai temperatūrai, tačiau jos tampa nebe tokios efektyvios ant sausos kelio dangos. Jos sukurtos dirbti esant kitokiai temperatūrai nei vasarą-  esant aukštai aplinkos temperatūrai, prastėja sukibimas su kelio danga, padanga dėvisi žymiai sparčiau.

Technologijos stipriai tobulėja ir universalios (M+S) padangos yra puikiai tinkamos naudoti šalyse, kurios yra vidutinėje klimato zonoje. Bet kitose klimato zonose, kur oras šyla ar šąla daug labiau, efektyvumas stipriai mažėja: kai karšta- greičiau dėvisi, kai šalta – mažėja sukibimas su kelio danga.

Dėl savo ir aplinkinių saugumo vairuotojai padangas turi naudoti tokias, kurios priklauso esamoms oro sąlygoms ir atitiktų Kelių eismo taisyklėse (KET) numatytus reikalavimus.

Padangų montavimas ir balansavimas turėtų būti patikėtas meistrui, kuris yra ne tik susipažinęs, bet ir gerai išmano montavimo taisykles, tvarką ir turi tinkamą padangų montavimo įrangą. Ypač, jeigu Jūsų automobilyje yra montuojamos didesnio diametro žemo profilio padangos, nes neturint tinkamos papildomos įrangos, gali būti ir visai neįmanoma užmontuoti ant ratlankio, rizikuojate pažeisti ir lengvojo lydinio ratlankius. Tokio tipo padangų balansavimas reikalauja tikslesnių parametrų staklių. Dažniausiai tokias turi tik specializuoti autoservisai. Tokios staklės yra bent dvigubai brangesnės ir reikalauja daugiau patyrusio meistro.

Norint, kad padangos diltų tolygiai ir tarnautų ilgiau, ratų balansavimas turi būti atliekamas ne tik kiekvieną  kartą keičiant padangas, bet ir kas 10 000 km- kada vykdoma ratų rotacija ant automobilio.

Nesubalansuoti  ir netesisingai sumontuoti ratai gali sukelti daug nemalonių šalutinių poveikių:

  • Sukelti vibraciją, nuvarginti vairuotoją ir sukelti diskomfortą;
  • Padanga sprogti dėl montavimo pažeidimų;
  • Padanga būti nesandari dėl montavimo klaidų, o to nepastebėjus ir tęsus kelionę su nepilnai pripūsta padanga, ją gali tekti ir išmesti;
  • Sukelta vibracija lemti nevienodą ir greitesnį padangų nusidėvėjimą;
  • Turėti įtakos važiuoklės dalių nusidėvėjimui.